e46 330D
Witam
na sprzedaż mam BMW e46 330d Touring z 2000r. Auto z niezawodnym silnikiem M57B30 o mocy 184KM i 390Nm momentu obrotowego połączone z manualną 5 biegową skrzynią. Jest to jedno z 4 aut w rodzinie i to najbardziej używane i niezawodne. Jako dużą zaletę auta uważam niski oryginalny przebieg 355tys praktycznie niedostępny na polskim rynku w 3.0d (sprawdzany przez specjalistę). Bez tuningu mechanicznego, chiptuningu itp.

Wyposażenie:
- 6 poduszek powietrznych
- ASC, ABS
- tempomat
- Klimatyzacja automatyczna
- 4 elektryczne szyby
- Radio + zmieniarka
- Kierownica sportowa multifunkcyjna
- Podłokietnik przód i tył, składane fotele
- Roleta bagażnika wraz z kratką
- Podwójnie otwierana klapa bagażnika
- Czarne skórzane fotele
- Przyciemnione szyby
- Lusterko fotochrom, z pilotem do bram garażowych i KOMPASEM!
- Transmiter FM bluetooth wraz z zestawem głośnomówiącym
- 18” koła z zimowymi oponami Nexen przód i Michelin tył
- Koło dojazdowe, lewarek, apteczka
- Gwint MTS, Short Shifter
- Ringi SMD odpalane z pozycjami i przy otwarciu auta
- 2 kluczyki, komplet dokumentów, przegląd do 20.04.2020, oc do 02.2020 na 4 raty
Dane
- 0d M57b30
- 184KM, 390Nm
- Kolor: Titansilber
- Pierwsza rejestracja Belgia 2001.01.03
- Pierwsza rejestracja w kraju 2009.07.22
- 5 właściciel w kraju
VIN:
- VIN long WBAAP91000JH85763
- Type code AP91
- Type 330D (EUR)
- series E46 (3)
- Line 3
- Body type TOUR
- Steering LL
- Door count 5
- Engine M57
- Cubical capacity 3.00
- Power 135
- Transmision HECK
- Gearbox MECH
- Colour TITANSILBER METALLIC (354)
- Upholstery STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)
- date 2000-03-27
- Order options
- Description
- 256 SPORT-/MF-STEERING WHEEL/CRUISE CONTROL
- 302 ALARM SYSTEM
- 386 ROOF RAIL
- 438 WOOD TRIM
- 441 SMOKERS PACKAGE
- 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
- 661 RADIO BMW BUSINESS
- 672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS
- 785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS
- 818 MAIN BATTERY SWITCH
- 854 LANGUAGE VERSION FRENCH
- 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY
- 877 DELETION CROSS-OVER OPERATION
- 881 FRENCH / ON-BOARD DOCUMENTATION
- Series options
- Description
- 374 LT/ALY WHEELS/RADIAL SPOKE 73
- 411 WINDOW LIFTS, ELECTRIC
- 473 ARMREST, FRONT
- 520 FOGLIGHTS
- 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING
- 550 ON-BOARD COMPUTER
- 832 BATTERY IN LUGGAGE COMPARTMENT
Historia:
Auto zakupiłem w kwietniu 2016r. Zatrudniłem się w firmie 40km od mojego miejsca zamieszkania więc potrzebowałem ekonomicznego auta które szybko i niezawodnie dowiezie mnie do celu. W założeniu auto miało być niezawodne, sprawnie się poruszać, posiadać klimę, posiadać jeden vin i nie podobać się za bardzo czyli nie kusić do modyfikacji i przesadnego dbania o każdy detal. Typowy wół roboczy. Najlepiej to zadanie spełniałoby e46 330d w manualu w kolorze srebrnym i touringu. Najlepsza konfiguracja układu jezdnego z najgorszym zewnętrznym wyglądem. Po długich poszukiwaniach gdzie auta miały po 700tys przebiegu, minimum dwa viny, trafiłem przypadkowo na ten egzemplarz w małym miasteczku w Kujawsko Pomorskim. Auto urzekło mnie paroma detalami – 90% powłoki lakierniczej oryginał, stało dłuższy czas i odpaliło od strzała, nie dymiło/kopciło i stało na naprawdę ładnych kołach. Miało drobną wadę, przerysowany prawy bok i trochę wieś tuningu ale uznałem, że do odratowania.
Auto kupiłem z przebiegiem 280tys, teraz dobija do 360. Dzielnie woziło mnie i moich kolegów po 80km dziennie przez 3 lata. Raz zdarzyła mu się wpadka jak pasek od alternatora poleciał. Poza tym generalnie nie można narzekać. Auto nie miało łatwego życia u poprzednich właścicieli więc niestety musiałem mechanikę odgruzować. Na naprawy i rzeczy eksploatacyjne przez 3 lata wydałem 17tys zł. Na paliwo 26. Auto służyło mi tylko na dojazdy do pracy. Było garażowane gdy akurat któryś z innych samochodów był u mechanika. Nie było ciśnięte na zimnym. Ale gaz w podłogę widziało nie raz (najsłabsze auto jakie miałem). Widziało w 98% przypadków tylko paliwo z Shella. Rezerwa oznaczała, że momentalnie trzeba zatankować więc nie wie co to jest pusty zbiornik. Eksploatacja była tylko na Mobilu dostarczanym od producenta, a nie rozlewanym w Polsce, wymieniany co 10-15tys, na filtrach Knechta, zawieszenie to 90% oryginalny Lemforder – dwa wachacze są Moog – jeden taki był, a mechanik stwierdził, że lepiej niech lewa i prawa strona będzie taka sama. Tarcze i klocki Ferodo. Wyrzuciłem ringi CCFL na których kupiłem auto i które częściej nie działały niż działały i założyłem bezawaryjne SMD. Serwis u mnie tylko w NASO Baumgart, parę razy w RD Auto i tylne mocowanie belki robione w BMW Autocentrum Będargowo – czyli tylko u najlepszych specjalistów od BMW regionie!
Auto przez lata otrzymało wiele pakietów zafundowanych mu przez czas i poprzednich właścicieli:
Rost pakiet – piękne ogniska korozji na standardowych elementach dla tego modelu (konstrukcja samochodu w stanie bdb!)
Remiza pakiet – przednie zaciski hamulcowe pomalowane na czerwono, a korki od płynów pod maską na żółto i pomarańczowo (była jeszcze srebrna okleina na dekorach, ledy wewnątrz i obcięte/ściśnięte sprężyny obniżające, ale to usunąłem).
Kameleon pakiet – ktoś kiedyś próbował ratować tylne nadkola od rdzy i udało mu się dobrać inny odcień.
Stłuczka pakiet – przerysowany prawy bok – oba prawe drzwi i tylny błotnik. Na szczęście na tyle delikatnie, że od ponad 3 lat auto tak jeździ.
Gruz pakiet – to akurat ja jestem temu też winien bo nic nie robiłem z powyższymi.
SZport pakiet – znowu mea culpa, założony gwint MTS i short shifter. Auto miało służyć na szybkie dojazdy do pracy i nie mogłem wytrzymać kładzenia się na zakrętach na standardowym zawieszeniu.
Co było robione:
Co |
Przebieg |
Olej i filtry |
290000 |
Zamek maski |
290000 |
Linka maski |
290000 |
Wkład lusterka |
290000 |
wycieraczki przód |
291000 |
Gumy Lewarka 3szt |
291000 |
rozrusznik |
298000 |
Ringi |
301000 |
Lampy tył |
301000 |
oleje i filtry |
302000 |
Opony |
304000 |
pompa ciśnieniowa |
304000 |
intercooler |
304000 |
Części drobne |
304000 |
Tuleje wahaczy przód, drążki kierownicze, łącznik stabilizatora lewy i prawy, simering wybieraka skrzyni, rolki i napinacze, pompa wtryskowa, poduszki silnika, uszczelka kanału ssącego turbiny, renowacja ręcznego, wymiana rozrządu, olej, filtry |
304000 |
wycieraczki i filtr kabinowy |
305000 |
Przekładnia |
312000 |
Amortyzatory |
|
poduszki amor tylnych |
|
końcówka drążka |
|
Podłoga i tuleje ławy, Olej, filtry |
316000 |
Wymiana Oleju, odma, linka maski |
329000 |
Wymiana klocków i tarcz przód Ferodo |
337000 |
Wymiana oleju i paska klinowego |
340000 |
Wymiana klocków tył Ferodo |
345000 |
Wymiana tulei wahaczy przednich, wahacz prawy przód, poduszka silnika lewa, poduszki skrzyni, simering wybieraka skrzyni, zabierak wybieraka skrzyni, podpora wału, łącznik elastyczny skrzynia wał, wymiana oleju i filtrów. |
351000 |
Do zrobienia:
- łączniki stabilizatora przód – nie robiłem, bo nie wiem czy ktoś zostawi gwint, czy go wyrzuci i da nowe zawieszenie, więc to pozostawiam nowemu właścicielowi
- tylne tarcze wołają o pomoc
- na przeglądzie powiedziano mi że trzeba zacząć myśleć o przewodach hamulcowych – na szczęście tania sprawa
- tylna szyba z wycieraczką – nie działa mechanizm w szybie, niestety nie do zdemontowania (silniczek sprawny)
- Wygląd:
- ruda,
- ktoś ugryzł kierownicę od góry albo poprzedni właściciele jeździł w stylu Gangsta! Joł! Z ręką tylko na górze wieńca
- gdzieś jakieś drobne uszkodzenia listew ozdobnych, rysy, odpryski, plastiki jak to w e46
- zderzak przedni z lewej strony naderwany (krawężnik), zderzak tylny pęknięcie (system PDC żona nie zareagował w porę na ławkę)
Auto przeszło przegląd na wiosnę bez zająknięcia więc naprawdę jest ok.
Generalnie auto kieruję do dwóch typów osób:
1. Ktoś również szuka gruza do pracy – sprawdzi się idalnie, założyć letnie opony i latać
2. Ktoś kto szuka fajnej bazy pod projekt. Mechanika ogarnięta, czas zająć się wyglądem.
Czemu sprzedaje? Zmieniłem pracę, nie ma dojazdów, pod domem auto służbowe i dwa własne ciut szybsze, a do jazdy po mieście diesla szkoda. Miał zostać dla żony ale jednak do miasta lepsza benzyna więc ewentualnie możliwość zamiany na BMW R6 w pb / pb+lpg dla małżonki.
Auto do obejrzenia w Szczecinie w centrum. Cena 8000zł do rozsądniej negocjacji. To nie jest nawet połowa tego co wrzuciłem w auto nie licząc kosztu zakupu.
Jak nie sprzedam to po prostu ją odremontuje, zrobię lift na 2001+ z zewnątrz i sprzedam drożej. Więc okazja tak jak stoi 🙂
Tel 512 403 105
info@lupusyachts.pl