e46 330D

Witam
na sprzedaż mam BMW e46 330d Touring z 2000r. Auto z niezawodnym silnikiem M57B30 o mocy 184KM i 390Nm momentu obrotowego połączone z manualną 5 biegową skrzynią. Jest to jedno z 4 aut w rodzinie i to najbardziej używane i niezawodne. Jako dużą zaletę auta uważam niski oryginalny przebieg 355tys praktycznie niedostępny na polskim rynku w 3.0d (sprawdzany przez specjalistę). Bez tuningu mechanicznego, chiptuningu itp.

Wyposażenie:

  • 6 poduszek powietrznych
  • ASC, ABS
  • tempomat
  • Klimatyzacja automatyczna
  • 4 elektryczne szyby
  • Radio + zmieniarka
  • Kierownica sportowa multifunkcyjna
  • Podłokietnik przód i tył, składane fotele
  • Roleta bagażnika wraz z kratką
  • Podwójnie otwierana klapa bagażnika
  • Czarne skórzane fotele
  • Przyciemnione szyby
  • Lusterko fotochrom, z pilotem do bram garażowych i KOMPASEM!
  • Transmiter FM bluetooth wraz z zestawem głośnomówiącym
  • 18” koła z zimowymi oponami Nexen przód i Michelin tył
  • Koło dojazdowe, lewarek, apteczka
  • Gwint MTS, Short Shifter
  • Ringi SMD odpalane z pozycjami i przy otwarciu auta
  • 2 kluczyki, komplet dokumentów, przegląd do 20.04.2020, oc do 02.2020 na 4 raty

Dane

  • 0d M57b30
  • 184KM, 390Nm
  • Kolor: Titansilber
  • Pierwsza rejestracja Belgia 2001.01.03
  • Pierwsza rejestracja w kraju 2009.07.22
  • 5 właściciel w kraju

VIN:

  • VIN long WBAAP91000JH85763
  • Type code AP91
  • Type 330D (EUR)
  • series E46 (3)
  • Line 3
  • Body type TOUR
  • Steering LL
  • Door count 5
  • Engine M57
  • Cubical capacity 3.00
  • Power 135
  • Transmision HECK
  • Gearbox MECH
  • Colour TITANSILBER METALLIC (354)
  • Upholstery STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)
  • date 2000-03-27
  • Order options
  • Description
  • 256 SPORT-/MF-STEERING WHEEL/CRUISE CONTROL
  • 302 ALARM SYSTEM
  • 386 ROOF RAIL
  • 438 WOOD TRIM
  • 441 SMOKERS PACKAGE
  • 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
  • 661 RADIO BMW BUSINESS
  • 672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS
  • 785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS
  • 818 MAIN BATTERY SWITCH
  • 854 LANGUAGE VERSION FRENCH
  • 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY
  • 877 DELETION CROSS-OVER OPERATION
  • 881 FRENCH / ON-BOARD DOCUMENTATION
  • Series options
  • Description
  • 374 LT/ALY WHEELS/RADIAL SPOKE 73
  • 411 WINDOW LIFTS, ELECTRIC
  • 473 ARMREST, FRONT
  • 520 FOGLIGHTS
  • 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING
  • 550 ON-BOARD COMPUTER
  • 832 BATTERY IN LUGGAGE COMPARTMENT

Historia:

Auto zakupiłem w kwietniu 2016r. Zatrudniłem się w firmie 40km od mojego miejsca zamieszkania więc potrzebowałem ekonomicznego auta które szybko i niezawodnie dowiezie mnie do celu. W założeniu auto miało być niezawodne, sprawnie się poruszać, posiadać klimę, posiadać jeden vin i nie podobać się za bardzo czyli nie kusić do modyfikacji i przesadnego dbania o każdy detal. Typowy wół roboczy. Najlepiej to zadanie spełniałoby e46 330d w manualu w kolorze srebrnym i touringu. Najlepsza konfiguracja układu jezdnego z najgorszym zewnętrznym wyglądem. Po długich poszukiwaniach gdzie auta miały po 700tys przebiegu, minimum dwa viny, trafiłem przypadkowo na ten egzemplarz w małym miasteczku w Kujawsko Pomorskim. Auto urzekło mnie paroma detalami – 90% powłoki lakierniczej oryginał, stało dłuższy czas i odpaliło od strzała, nie dymiło/kopciło i stało na naprawdę ładnych kołach. Miało drobną wadę, przerysowany prawy bok i trochę wieś tuningu ale uznałem, że do odratowania.

Auto kupiłem z przebiegiem 280tys, teraz dobija do 360. Dzielnie woziło mnie i moich kolegów po 80km dziennie przez 3 lata. Raz zdarzyła mu się wpadka jak pasek od alternatora poleciał. Poza tym generalnie nie można narzekać. Auto nie miało łatwego życia u poprzednich właścicieli więc niestety musiałem mechanikę odgruzować. Na naprawy i rzeczy eksploatacyjne przez 3 lata wydałem 17tys zł. Na paliwo 26. Auto służyło mi tylko na dojazdy do pracy. Było garażowane gdy akurat któryś z innych samochodów był u mechanika. Nie było ciśnięte na zimnym. Ale gaz w podłogę widziało nie raz (najsłabsze auto jakie miałem). Widziało w 98% przypadków tylko paliwo z Shella. Rezerwa oznaczała, że momentalnie trzeba zatankować więc nie wie co to jest pusty zbiornik. Eksploatacja była tylko na Mobilu dostarczanym od producenta, a nie rozlewanym w Polsce, wymieniany co 10-15tys, na filtrach Knechta, zawieszenie to 90% oryginalny Lemforder – dwa wachacze są Moog – jeden taki był, a mechanik stwierdził, że lepiej niech lewa i prawa strona będzie taka sama. Tarcze i klocki Ferodo. Wyrzuciłem ringi CCFL na których kupiłem auto i które częściej nie działały niż działały i założyłem bezawaryjne SMD. Serwis u mnie tylko w NASO Baumgart, parę razy w RD Auto i tylne mocowanie belki robione w BMW Autocentrum Będargowo – czyli tylko u najlepszych specjalistów od BMW regionie!

Auto przez lata otrzymało wiele pakietów zafundowanych mu przez czas i poprzednich właścicieli:

Rost pakiet – piękne ogniska korozji na standardowych elementach dla tego modelu (konstrukcja samochodu w stanie bdb!)
Remiza pakiet – przednie zaciski hamulcowe pomalowane na czerwono, a korki od płynów pod maską na żółto i pomarańczowo (była jeszcze srebrna okleina na dekorach, ledy wewnątrz i obcięte/ściśnięte sprężyny obniżające, ale to usunąłem).
Kameleon pakiet – ktoś kiedyś próbował ratować tylne nadkola od rdzy i udało mu się dobrać inny odcień.
Stłuczka pakiet – przerysowany prawy bok – oba prawe drzwi i tylny błotnik. Na szczęście na tyle delikatnie, że od ponad 3 lat auto tak jeździ.
Gruz pakiet – to akurat ja jestem temu też winien bo nic nie robiłem z powyższymi.
SZport pakiet – znowu mea culpa, założony gwint MTS i short shifter. Auto miało służyć na szybkie dojazdy do pracy i nie mogłem wytrzymać kładzenia się na zakrętach na standardowym zawieszeniu.

Co było robione:

Co

Przebieg

Olej i filtry

290000

Zamek maski

290000

Linka maski

290000

Wkład lusterka

290000

wycieraczki przód

291000

Gumy Lewarka 3szt

291000

rozrusznik

298000

Ringi

301000

Lampy tył

301000

oleje i filtry

302000

Opony

304000

pompa ciśnieniowa

304000

intercooler

304000

Części drobne

304000

Tuleje wahaczy przód, drążki kierownicze, łącznik stabilizatora lewy i prawy, simering wybieraka skrzyni, rolki i napinacze, pompa wtryskowa, poduszki silnika, uszczelka kanału ssącego turbiny, renowacja ręcznego, wymiana rozrządu, olej, filtry

304000

wycieraczki i filtr kabinowy

305000

Przekładnia

312000

Amortyzatory

 
poduszki amor tylnych

 
końcówka drążka

 
Podłoga i tuleje ławy, Olej, filtry

316000

Wymiana Oleju, odma, linka maski

329000

Wymiana klocków i tarcz przód Ferodo

337000

Wymiana oleju i paska klinowego

340000

Wymiana klocków tył Ferodo

345000

Wymiana tulei wahaczy przednich, wahacz prawy przód, poduszka silnika lewa, poduszki skrzyni, simering wybieraka skrzyni, zabierak wybieraka skrzyni, podpora wału, łącznik elastyczny skrzynia wał, wymiana oleju i filtrów.

351000

Do zrobienia:

  • łączniki stabilizatora przód – nie robiłem, bo nie wiem czy ktoś zostawi gwint, czy go wyrzuci i da nowe zawieszenie, więc to pozostawiam nowemu właścicielowi
  • tylne tarcze wołają o pomoc
  • na przeglądzie powiedziano mi że trzeba zacząć myśleć o przewodach hamulcowych – na szczęście tania sprawa
  • tylna szyba z wycieraczką – nie działa mechanizm w szybie, niestety nie do zdemontowania (silniczek sprawny)
  • Wygląd:
    • ruda,
    • ktoś ugryzł kierownicę od góry albo poprzedni właściciele jeździł w stylu Gangsta! Joł! Z ręką tylko na górze wieńca
    • gdzieś jakieś drobne uszkodzenia listew ozdobnych, rysy, odpryski, plastiki jak to w e46
    • zderzak przedni z lewej strony naderwany (krawężnik), zderzak tylny pęknięcie (system PDC żona nie zareagował w porę na ławkę)

Auto przeszło przegląd na wiosnę bez zająknięcia więc naprawdę jest ok.

Generalnie auto kieruję do dwóch typów osób:
1. Ktoś również szuka gruza do pracy – sprawdzi się idalnie, założyć letnie opony i latać
2. Ktoś kto szuka fajnej bazy pod projekt. Mechanika ogarnięta, czas zająć się wyglądem.

Czemu sprzedaje? Zmieniłem pracę, nie ma dojazdów, pod domem auto służbowe i dwa własne ciut szybsze, a do jazdy po mieście diesla szkoda. Miał zostać dla żony ale jednak do miasta lepsza benzyna więc ewentualnie możliwość zamiany na BMW R6 w pb / pb+lpg dla małżonki.

Auto do obejrzenia w Szczecinie w centrum. Cena 8000zł do rozsądniej negocjacji. To nie jest nawet połowa tego co wrzuciłem w auto nie licząc kosztu zakupu.
Jak nie sprzedam to po prostu ją odremontuje, zrobię lift na 2001+ z zewnątrz i sprzedam drożej. Więc okazja tak jak stoi 🙂

Tel 512 403 105
info@lupusyachts.pl